środa, 19 września 2012

Waniliowe mini- ptysie

Zachciało się słodkiego...Tak po prostu :)
Miałam w domu śmietanę 30%, której termin ważności kończył się za 4 dni. Trzeba było działać!
Zrobiłam mini- ptysie z nadzieniem z bitej śmietany i ekstraktu waniliowego. Ekstrakt przygotowałam ok. 3 tygodni temu- jutro o tym napiszę.

Składniki na 2 blaszki małych ptysi:
  • 250g wody
  • 100g masła
  • 200g mąki
  • szczypta soli
  • 4 duże jajka
+ masa
  • 0,5l schłodzonej śmietany 30% lub 36%
  • ok. 2-3 łyżek cukru
  • łyżka ekstraktu waniliowego
Wlewamy do garnka wodę i wrzucamy masło. Całość stawiamy na ogniu i mieszamy do czasu roztopienia masła. Wsypujemy mąkę, ściągamy garnek z ognia i energicznie mieszamy do uzyskania jednolitej, gładkiej masy.Po chwili, kiedy ciasto jest gładkie i lekko przestygło dodajemy szczyptę soli i wbijamy 4 jajka. Teraz całość mieszamy używając miksera, aby pozbyć się grudek.
Ciasto nakładamy do szprycy, lub z pomocą łyżki nakładamy porcje na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Ptysie pieczemy ok. 15 min. w 200 stopniach i odstawiamy do ostygnięcia najlepiej na kratce.




Ubijamy śmietanę z cukrem. Pod koniec ubijania dodajemy ekstrakt waniliowy i ubijamy jeszcze minutę. Wstawiamy masę do lodówki na 30 min.

Kroimy ptysie na pół i nakładamy bitą śmietanę.
Swoje ptysie udekorowałam jeszcze czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej :)


Smacznego! 


11 komentarzy:

  1. Świetnie się prezentują!:) zjadłoby się takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj chyba jutro takie zrobię :) nie mogę się powstrzymać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste i szybkie. Moim zdaniem fajna alternatywa dla ciasta, jak przyjdą goście :)

      Usuń
    2. masz rację, tylko nadzieję je czymś innym...bo zostało mi trochę masy - kremu do muffinów więc go wykorzystam

      Usuń
  3. Może jestem dziwna, ale nigdy nie jadłam w swoim życiu takich ptysi:)
    Niestety.. ale może się kiedyś skuszę i zrobię takie cudeńka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja! Ile dobrego Cię ominęło :) Chociaż z drugiej strony te małe potworki- kalorie też Cię ominęły...

      Usuń
  4. uwielbiam ptysie , Twoje wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mistrzostwo świata! super wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ptysie BOSKIE!!! :))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...