czwartek, 18 października 2012

Dżem z dyni

Łooo matko! Ale się nakombinowałam! 
W końcu wyszedł. Piękny, słoneczny, kolorowy dżem.
Do tej pory robiłam z dyni wyłącznie zupę krem i jakoś nie narzekałam na brak..."smaku". Zupa zawsze była "pełna", bardzo aromatyczna. Tymczasem dżem był...po prostu był. Teraz już rozumiem Ann, która pisała o tym tu.

W każdym razie dodałam sporo soku z cytryny, imbir, cynamon i pomarańcze.
W końcu wyszło! :)


Składniki:
  • dynia średniej wielkości
  • 2 pomarańcze
  • 4 cytryny (tak, wiem!!!)
  • 0,5kg cukru
  • 2 łyżeczki imbiru mielonego
  • łyżeczka cynamonu

Dynię obieramy i kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka razem z sokiem z wyciśniętych pomarańczy i cytryn. Gotujemy do miękkości, dodajemy cukier i trochę odparowujemy. Miksujemy wszystko blenderem, a na koniec dodajemy imbir i cynamon.


Dżem na pewno będzie gościł na omletach i naleśnikach. Wykorzystam też go do przygotowania polewy na sernik!

11 komentarzy:

  1. oj doskonale Cię rozumiem:) czyli to jednak nie jest wina moich kubków smakowych:P ja też się przy nim wtedy namęczyłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja dziś pierwszy raz robiłem zupę krem z dyni, a że zostało jej sporo to coś jeszcze trzeba będzie wymyślić. tak właśnie myślałem o dżemie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne słoiczki, świetny dżemik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne etykiety. Piękny kolor ma Twój dżemik;)

    pozdrawiam serdecznie

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  5. dynia rules! jako wielka fanka dyń popieram wszystko co je zawiera! Twój dżem kolor ma boski! tylko pomyśleć jak fajnie bedzie takie coś otworzyć np. w lutym (jeśli dotrwa i nikt nie wyje tego cześniej:) pzdr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi :) Wiem co masz na myśli- mnie został tylko 1 słoik :)

      Usuń
  6. Mam wątpliwość, jak przebiega proces pasteryzacji dla tego przepisu, czy może nie pasteryzować? Umknęło mi to w opisie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasteryzuję wszystkie dżemy tak samo- umyte i wysuszone słoiczki napełniam zdjętym z ognia dżemem, zakręcam i odstawiam do góry dnem do ostygnięcia. :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...