niedziela, 27 stycznia 2013

Dzień jajecznicy

Szukałam i szukałam jednak nic nie znalazłam. Tym bardziej pokuszę się o stwierdzenie, że Niedziela powinna być Dniem Jajecznicy!
Nie wiem czy to przypadek, aaaale obserwuję ok. 30-40 blogów. Od dobrych 2 miesięcy, co niedzielę na jednym z nich jest jajecznica...Wnioski nasuwają się same...


Jajecznica na maśle, na smalcu, z pomidorami i bez, z boczkiem, szynka, cebulą, serem. Można długo tak wymieniać. Dla mnie najlepszą jajecznicą jest ta, którą przygotowywał mój tata. Cebulę dusił na najmniejszym ogniu chyba przez godzinę! Tak przynajmniej mi się wydawało, jak byłam mała i nie mogłam się doczekać śniadania :)

Jajecznica taty była na cebuli z boczkiem, czasem z szynką. Standardowa i nieskomplikowana.
Mój brat w Anglii zrobił dla mnie i męża wersję z papryką i ta wersja już się do mnie przykleiła...

Zaraz przepis, ale najpierw pozdrowienia dla taty i brata!

Składniki na porcję dla jednej osoby:
  • 2 jajka
  • 2 małe cebule dymki
  • plaster szynki
  • szczypta curry, soli i pieprzu
  • szczypiorek
  • 2 paski świeżej papryki ( u mnie żółta)
  • 2 pomidory koktajlowe
  • łyżka masła
Na maśle dusimy cebulę pokrojoną w pióra ze szczyptą curry, solą i pieprzem. Dodajemy szynkę z papryką i krótko podsmażamy. Wbijamy jajka i kładziemy na wierzch pomidory pokrojone w plasterki. Co jakiś czas mieszamy aż jaja się zetną. Na koniec posypujemy szczypiorkiem.

 
Dobry dzień gwarantowany!
 


23 komentarze:

  1. tak ja też jem z dwóch jajek, ale mój A. to już co najmniej z 5, wtedy to jajecznicę dla wojska można robić:P Moja ulubiona to z szynką i cebulką:) i fakt robię ją głównie w niedzielę:P Ps. Twoja smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No tak, zapomniałam dodać, że porcja z 2 jaj przeważnie dotyczy kobiet ;)
      No i mówiłam- niedziela dniem jajówy!!!
      Pozdrowionka Anulla!

      Usuń
  2. jajka dzisiaj rządzą :))) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. moja ulubiona to masełko, jajka z dodatkiem mleka, jest wtedy bardzo delikatna, za cebulą generalnie nie przepadam, za to bardzo lubię jajecznicę ze świeżymi, małymi kurkami mniam, Twoja wersja jest fajna bo ma pomidorka, szczypiorek, kolor zółty, coś się dzieje

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najbardziej lubię z grzankami (mam ją nawet u siebie na blogu). Niedziela jest u nas dniem jajecznicy:) Tymczasem twardo piekę sernik, znowu:)) zobaczę co wyjdzie tym razem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie znalazłam Twoja wersję jajówy ;)
      Sernik powiadasz? czekam zatem na rezultat!

      Usuń
  5. Uwielbiamy jajecznicę, więc dla tych, co mogą, też właśnie w niedzielę robię ;) Na szczypiorku, albo świeżych pomidorach. Twoja wygląda super, w następną niedzielę będzie robiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda jajecznica jest dobra, ale kombinować można do woli :)

      Usuń
  6. ładne zdjęcia. W niedzielę na śniadanie to ja robię jakieś bardziej skomplikowane śniadania na które normalnie nie mam czasu, jajecznice to mam w powszechne dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wiele osób jajówkę robi częściej :) U nas jajecznica raczej jest w weekend, bo w tygodniu z rana do pracy pędzimy i w kuchni robię jedynie kanapki...A z chęcią jajecznicę bym zjadła, oj tak!

      Usuń
  7. na maśle z cukinią albo pomidorami - to moje ulubione wersje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukinią? Musze koniecznie spróbować. W niedzielę kolejna okazja :D

      Usuń
  8. Hahaha trafny komentarz. U mnie też niedziela= jajecznica :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś musi w tym być!;) ja tez niedzielę lubię zacząc smakowita porcja jajecznicy. twoja wygląda obiecująco!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas co niedzielę jest jajecznica :) na śniadanko

    OdpowiedzUsuń
  11. a u mnie raz w niedzielę, a raz w sobotę, ale w weekend musowo! pysznie się prezentuje ta Twoja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm..a my z Panem Narzeczonym uwielbiamy robić jajecznicę w niedzielny poranek :) to nasza świętość!

    Pozdrawaimy,
    http://dwojedopoprawki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień jajecznicy u mnie przypada w niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...