czwartek, 8 maja 2014

Chrupkie pieczywo

Dobrze pamiętam pierwsze chrupkie pieczywo, które jadłam z wgłębieniami, bądź falami które zawierały. Reklamy towarzyszące pojawieniu się w sklepach chrupkich "blatów" nawoływała Polski do odchudzania i obiecywała szybką utratę wagi. Nabrała się na to nawet moja mama, która dwa kawałki białego pieczywa zastąpiła tym chrupkim- pełnoziarnistym, lecz w ilości zdecydowanie większej niż dwa :)

Pieczywo, które upiekłam również zjadam w ilości zwiększonej i robię to świadomie! No bo jak tu się oprzeć? Do chlebka dodałam wszystko to, co uwielbiam: suszone pomidory, czosnek niedźwiedzi i czarnuszkę. Do tego pestki słonecznika i jesteśmy ugotowani! Nie da się skończyć na dwóch!

Wyciągnijcie z szafek to, co macie- oliwki, pestki dyni, zioła prowansalskie i stwórzcie własną wersję pieczywa- polubicie te suchary! :)


Składniki na ok. 22sztuki pieczywa*:
  • 200g mąki pełnoziarnistej- żytnej
  • 100g mąki pszennej
  • 0,5 szklanki wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • garść pestek słonecznika
  • garść suszonych pomidorów
  • łyżeczka czosnku niedźwiedziego
  • łyżeczka czarnuszki
  • 0/5 łyżeczki soli
Suszone pomidory drobno kroimy i wrzucamy do miski. Dosypujemy mąki, pestki słonecznika oraz wszystkie przyprawy. Dolewamy wodę oraz oliwę.

Wszystkie składniki zagniatamy na gładkie ciasto- w razie potrzeby dosypujemy jeszcze mąkę. Ciasto bardzo cienko rozwałkowujemy i wycinamy prostokątny.

Pieczemy do zrumienienia brzegów ok.10-12minut w rozgrzanym do 180stopni piekarniku.

Chłodzimy na kratce, a później zajadamy ze smakiem- dwa...lub więcej...w końcu to zdrowsze od białego pieczywa, nie? ;)

* moje pieczywo ma wymiary 9cm x 7cm- takie rozmiary miała gwarancja do butów, której użyłam do obrysowania równych prostokątów :)


17 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim prosty :) Dosłownie, 18minut i chrupiemy pieczywko!

      Usuń
  2. Fajny chlebek do chrupania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zajadam go w pracy podczas przerwy ;)

      Usuń
  3. Ej, fajowe to! Lubię chrupki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj zjadło by się, zjadło :) wszystko! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet czosnek niedźwiedzi wyjadałam paluchem :D

      Usuń
  5. Ja też -niestety- nie skończyłabym na dwóch :)! Ale co tam....;)! Jeśli jest pyszne, to nie może się zmarnować, no nie ;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ba! Na dodatek przecież taki chlebek cieńszy, czyli mniejsza waga, a to oznacza mniej kalorii :D Zatem można zjeść kilka sztuk więcej!

      Usuń
  6. Ty to wiesz jak kusić:) teraz to pieczywko bedzie mnie krzyczeć do mnie "zrób" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem na nic nie czekaj! Ja teraz zrobię wersję z parmezanem...już się nie mogę doczekać!

      Usuń
  7. jeszcze samodzielnie nie udało mi się zrobić takiego chlebka, ale na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Ci się uda! Prosta i szybka sprawa z przygotowaniem tego pieczywka :)

      Usuń
  8. Chylę czoła, wyszło cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog!

    Zapraszam do mnie :)
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może któregoś dnia znajdziesz u mnie coś ciekawego!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis! Od dawna mam ochotę upiec chrupkie pieczywo i będę musiała zrobić to niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis. Dziękuję za pomysł i inspirację :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...